2012-04-03

Kompilacja UADE pod Cygwin

Krok pierwszy to instalacja Cygwin. Wraz Z GCC4, Make, Install, Sed. Po pierwszej instalacji odpalamy instalację jeszcze raz i dorzucamy pkg-config.

Pobieramy źródła UADE, wypakowujemy je, uruchamiamy Cygwin. Montujemy katalog ze źródłami:

mount -f "D:\Programowanie\C++\Moje programy\winuae\docs\audio\uade 2.13" /src

Okazuje się, że nie mam dostępnego polecenia Make, uruchamiamy instalator i doinstalowujemy Make.

Uruchamiamy: ./configure

Dowiemy się, że nie zostaną zainstalowane jakieś pluginy dla Linuxowych playerów - nieważne. Co ważniejsze nie mamy GCC C. Znowu instalator i doinstalowujemy GCC4 C Core.

Uruchamiamy: ./configure. Tym razem brakuje libao. Doinstalowujemy.

Tak na marginesie wygląda na to, że instalator całkiem sprawnie sobie radzi przy włączonej konsoli Cygwin.

Uruchamiamy: ./configure. Bez błędów.

Teraz make. I make soundcheck.

Przy okazji warto się zapoznać z plikiem INSTALL.readme.

Teraz jeszcze dopieszczamy wszystko. Robimy by cała skompilowana zawartość lądowała w katalogu /src/bin/.

Wywołujemy:

make clean
./configure --prefix=/src/bin
make
make soundcheck
make install


Teraz czas tak dostosować proces by z poziomu Windows dało się uruchomić nasz UADE. W sumie musiałem skopiować trzy biblioteki dll z katalogu Cygwin.

Teraz musimy sobie poradzić z systemem plików. Odnajdujemy plik uadeconfig.h i modyfikujemy ścieżki na względne tak jak poustawiało nam pliki ostatnie polecenie make install.

Ostatecznie poradziłem sobie z tym modyfikując główny Makefile:

BINDIR = /src/bin
DATADIR = /src/bin/share/uade2
DOCDIR = {DOCDIR}
MANDIR = /src/bin/share/man/man1
LIBDIR = /src/bin/lib/uade2


Modyfikując src\frontends\uade123\Makefile:

BINDIR = /src/bin

I modyfikując plik uadeconfig.h:

#define UADE_CONFIG_BASE_DIR "share/uade2"
#define UADE_CONFIG_UADE_CORE "lib/uade2/uadecore.exe"


Podane zmiany są kasowane przez polecenie ./configure.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz