2011-07-18

Reguła prawej dłoni

Reguła ta wyznacza nam zwrot iloczynu wektorowego. Jeśli kciuk wskaże pierwszą pierwszy wektor iloczynu. Pozostałe palce drugi wektor. To z wnętrza dłoni będzie wychodził wektor wynikowy. Dłoń jest rozwarta. Wszystkie palce są w jednej płaszczyźnie. Kciuk jest ustawiony prostopadle do pozostałych palców.

Dla układów prawoskrętnych reguła także wyznacza nam wizualny zwrot wektora. Dla układów lewoskrętnych musimy do tego stosować lewą rękę. Niezależnie od układu współrzędnych iloczyn wektorowy liczymy tak samo (jego wartość nie zmienia się).

Dodatkowo kierunek od kciuka do pozostałych palców wyznacza nam obrót wokół wektora wychodzącego z dłoni przy dodatnich kątach obrotu.

Tutaj został podany jeden ze sposobów jej definiowania. Można wykorzystać zaciśniętą pięść. Dłoń z palcami ustawionymi jak osie układu współrzędnych 3D. Można tą regułę tak zmodyfikować, że to kciuk wyznacza nam wektor wynikowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz