2011-08-02

Dodanie skalowanie obiektów

Dodanie skalowanie umożliwi nam skalowanie obiektów, dzięki czemu będziemy w stanie przeskalować element lub grupę elementów sceny bez modyfikacji ich współrzędnych i parametrów. Dzięki skalowaniu będziemy też mogli zrobić z sfery elipsoidę.

Dodanie skalowania wymusi zmiany na większości już napisanego kodu. Większość parametrów intersekcji i samego promienia przed wykorzystaniem w kodzie obiektów sceny będzie musiała zostać sprowadzona do lokalnego układu współrzędnych.

Dzięki temu kod w wielu miejscach będzie można uprościć gdyż obiekt w lokalnym układzie współrzędnych będzie zorientowany wzdłuż wersorów układu współrzędnych, a jego środek będzie w środku układu współrzędnych.

Z dużym prawdopodobieństwem zmiany wprowadzone przy okazji dodawania skalowania powinny także pociągnąć pochylanie.

Współczynniki skalowania mogą być także ujemne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz