Dodanie skalowanie umożliwi nam skalowanie obiektów, dzięki czemu będziemy w stanie przeskalować element lub grupę elementów sceny bez modyfikacji ich współrzędnych i parametrów. Dzięki skalowaniu będziemy też mogli zrobić z sfery elipsoidę.
Dodanie skalowania wymusi zmiany na większości już napisanego kodu. Większość parametrów intersekcji i samego promienia przed wykorzystaniem w kodzie obiektów sceny będzie musiała zostać sprowadzona do lokalnego układu współrzędnych.
Dzięki temu kod w wielu miejscach będzie można uprościć gdyż obiekt w lokalnym układzie współrzędnych będzie zorientowany wzdłuż wersorów układu współrzędnych, a jego środek będzie w środku układu współrzędnych.
Z dużym prawdopodobieństwem zmiany wprowadzone przy okazji dodawania skalowania powinny także pociągnąć pochylanie.
Współczynniki skalowania mogą być także ujemne.
2011-08-02
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz