2011-12-10

Coraz częste korzystanie z serializacji stanu obiektu

Przypuśćmy, że musimy zserializować stan obiektu, który może mieć różne mapowania UV. Może być ono toroidalne albo stożkowe. Oba wymagają po dwa różne parametry. Wykorzystanie enumeracji do opisania metody mapowania jest niewystarczające. Zamiast tego serializuje cały obiekt. W tym wypadku to jedyne najlepsze rozwiązanie.

Ale np. przez bardzo długi czas lista postprocesorów była budowana w runtime z parametrów opcji renderowania. Wraz z dodaniem postprocesora skalującego, wraz z pojawieniem się filtru jako jego parametru, a filtry mogą mieć różne parametry serializowanie całej listy stało się koniecznością. I tak się dzieje w bardzo wielu miejscach.

Ma to swoją wadę - mniejsza przenośność kodu. Ale na razie póki nie muszę wczytywać innych formatów opisu sceny to rozwiązanie działa bardzo dobrze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz